یک روز به یاد ماندنی
درباره وبلاگ

خدایا آنگونه زنده ام بدارکه نشکند دلی از زنده بودنم و آنگونه بمیران که کسی به وجد نیایداز نبودنم
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دوستانه و آدرس doostaneh1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

نويسندگان

تعداد آنلاین : 1

دوستانه
شنبه 18 مهر 1390برچسب:, :: 9:28 ::  نويسنده : دوستانه

روز جمعه به اتفاق چند تن از دوستان و همکاران، از تعدادی مجموعه های فرهنگی وتفریحی شهرداری تهران من جمله برج میلاد دیدن کردیم یک روز شاد و به یادماندنی داشتیم . خلاصه ای از مجموعه های بازدید شده رو دراینجا به اضافه چندتا عکس براتون میذارم . بهتون توصیه میکنم حتما شما هم برای دیدن این اماکن وقت بذارید.

درضمن عکسارو هم خودم گرفتم ها فکرنکنیداز جای آپلودکردم

صبح اول وقت رفتیم بوستان نهج البلاغه چون هوا خنک بود گفتیم از طبیعت زیباش استفاده کنیم الحق والانصاف که زیبایی چشم نوازی داشت . شنیده ها وگفته ها اینه که این بوستان درقسمتی از دره فرحزاد بین بزرگراه نیایش ، بزرگراه همت و غرب بزرگراه یادگار امام احداث شده دارای مسجدی به نام علی ابن ابیطالب و کتیبه های بزرگ در راهروهای پارک مشاهده می شود که گزیده ای از خطبه های نهج البلاغه بر رویش حک شده است . سه شهید گمنام نیز دراین بوستان دفن شده اند.

بعد رفتیم باغ موزه دفاع مقدس این مکان درست روبروی تپه عباس آباد وکنارمتروی شهیدحقانی قراردارد

یک باغ تفریحی بسیار بزرگ که خدایی خیلی هم شلوغ بود . تا انتهای پارک رفتیم که از موزه دیدن

کنیم . گفتند موزه تعطیله  با کلی دلخوری از طی این همه مسیر برگشتیم .

بعداز اون رفتییییم برج میلاد

کمترکسی است که اسم این آسمانخراش پایتخت رو نشنیده باشه .این برج در جنوب محله شهرک غرب

و شمال کوی نصر (گیشا) در منطقه ۲ شهرداری تهران  قرار دارد .۴۳۵ مترارتفاع ، بلندترین برج ایران

وپنجمین برج مخابراتی دنیا رو به خودش اختصاص داده برای من که خیلی تماشایی بود خصوصا این که

میشد از بالای برج همه ی تهران رو دید .  ما باتوجه به محدودیت زمانی و البته مالی تنها به دیدن یک

قسمت از برج اکتفا کردیم .بقیه قسمتها رو گذاشتیم واسه سفرهای بعدی

طبقه نهم برج که از لحاظ وسعت و قطر، بزرگترین دایره راس برج رو شامل میشه رو انتخاب کرده و ازش

دیدن کردیم خانم راهنما در هر قسمت از برج توضیحات کاملی میداد. جذاب ترین قسمت برج برای من

دیدن ساختمان وزارت نیرو بود که به صورت یک ال سی دی بزرگ در میان کل ساختمانهای شهر

خودنمایی می کرد .

ورودی به برج

تالار هنری میلاد : اینجا میتونستی لباسهای محلی بپوشی و عکس یادگاری بگیری

ساختمان وزارت نیرو: بدلیل استفاده از مصالح ساختمانی خاص، به شکل ال سی دی دیده میشود

درطبقه نهم یه نمایشگاه از آثار هنری هم دیده میشود

ماکتی از برج میلاد

خداییش خیلی قشنگ بود نه!!!!!!

وقتی از برج اومدیم بیرون دیگه ظهر گذشته بود تصمیم گرفتیم برای نهار بریم بوستان گفتگو

این بوستان هم نزدیک برج میلاد تقریبا تو همون محدوده پل نصر و شهرک غربه بوستان بسیار بزرگ

و باصفاییه دارای کتابخانه تخصصی ، رستوران سنتی و زمین اسکیت یه دریاچه مصنوعی با کلی ماهی

قرمز  و...

نهار رو نوش جان کردیم یه دوساعتی تو پارک قدم زدیم واز بعضی قسمتاش عکس گرفتیم

خصوصا ماهی های قرمزشاینم عکساش .....

اینم برج میلاد از بوستان گفتگو

اینم ماهی های قرمزش!!!!!

تقریبا پایان سفرمونه . رفتیم به سمت گلزار شهدا و حرم امام(ره) قبور هفتادو تن و سرداران شهید رو

زیارت کردیم .

شنیده بودم تو گلزار شهدای تهران شهیدی دفن شده به نام سیداحمد پلارک خیلی دوست داشتم

قبرشو زیارت کنم برای همین با پرس وجوی فراوان قبرشو پیداکردیم . از ازدحامی که اونجا بود فهمیدیم

که درست اومدیم با زحمت فراوون چندتا عکس ازش گرفتم

احتمالا شنیدین که مزار این شهید همیشه بوی گلاب میدهد و همیشه سنگ قبرش نمناک می باشد

به طوری که اگه یک طرف قبر رو خشک کنیم از طرف دیگر سنگ نمناک میشود

روحش شاد

درانتهای سفرهم رفتیم حرم امام(ره) بعداز زیارت،نمازجماعت مغرب وعشا رو خوندیم و بعد هم رفتیم